Zeven vette jaren, dat waren het.
Rijk aan bloed, zweet en tranen, maar ook vol inspiratie, enthousiasme en positieve energie.
Zeven jaar Anna Pops in zeven mijlpalen. Hier gaan we!
Er was eens een mini-winkel van 12m2…Augustus 2012.
Plots is er het magische moment dat onze eerste dochter Fauve haar eerste stapjes zet. De zoektocht naar een kwalitatieve schoen en onderbouwd advies begint, maar we komen van een kale reis thuis. Tijdens een moment van rust, onder de zon in de Provence, ontstaat het idee om hier zelf een antwoord op te formuleren. Heel voorzichtig, met onze spaarcenten, kopen we de allereerste collectie aan. Een deel van Filip’s architectenbureau bouwen we om tot winkel. 12m² vol kinderschoenen. Het is een leerrijke periode want van handel kennen we niets en we komen geen van beiden uit een ondernemersfamilie. Stap voor stap leren we het productieproces en de mensen achter de schoenen kennen. Ons publiek is geweldig en vanaf dag één vormen zij de drijvende kracht achter Anna Pops.
Schoenencollectie x 5
Een winkelruimte van 12m² is gezellig en er passen net drie kinderwagens in :-). Maar ons aanbod groeit en we hebben écht te weinig plaats om alle schoenen op een serene wijze te presenteren. Zodra de woning naast ons te koop komt, hebben we interesse en na lang wikken en wegen hakken we de knoop door. Een grote stap voor onze kinderschoenenwinkel. Het gelijkvloers vormen we om tot winkelruimte en de twee bovenliggende verdiepingen richten we in als appartementen. Voortaan kunnen deze voor enkele dagen, weken of maanden worden gehuurd. AP8 vormt zo geregeld een bakermat voor zakenmensen die er rust en ruimte vinden in een huiselijk kader. De uitbreiding maakt ook ruimte voor meer schoenenmerken en matenreeksen (van 17 tot 41) én voor nieuwe ideeën.
Bij elke schoen de gepaste outfit.
Zowel in de fysieke winkel, als op onze website staat inspireren centraal. Creëren is onze passie! Zo werken we al van bij de start met gepersonaliseerde schoenontwerpen, online terug te vinden onder 'Anna Pops Creatie'. We werken hiervoor met bestaande modellen waarbij we de kleuren, materiaalsoorten, veters en zolen aanpassen. Dankzij een duurzame samenwerking met een reeks kleinschalige familiebedrijven is dit mogelijk zonder enige invloed op het prijskaartje. Na een bezoek aan de Ocra in Grottazzolina (IT), waar trouwens het filmpje die je terugvindt op de homepagina werd opgenomen, ontstaat ons eigen merk 'Ocra by Pops'. Nu staan we letterlijk met onze voeten tussen de schoenen en ervaren we hoeveel energie, passie, vakmanschap en tijd deze kleine meesterwerkjes vergen. In de flow van het inspireren, voegen we ook kledij aan ons aanbod toe. Hierbij gaan we steeds op zoek naar beginnende merken of bijzondere vaste waarden die ons verrassen op vlak van snit en materiaalgebruik.
Een nieuw gezicht.
Groeien is fijn maar verdrinken in het werk niet. Om de focus op onze passie te kunnen bewaren, moeten we ons laten ondersteunen. Nieuwe aanwinst Judith is een pienter manusje-van-alles die ons zowel vóór als achter de schermen ondersteunt. Tijdens de piekmomenten wordt de Anna Pops familie verder aangevuld met jobstudenten. Zo’n eerste personeelslid is in het begin wat onwennig maar zodra de klanten ons hun zegen geven, weten we dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Stijn, onze ICT goochelaar, is ons onzichtbare familielid en van onschatbare waarde voor het vlot functioneren van het bedrijf.
Online renaissance
Onze drang naar vernieuwing leidt tot een compleet vernieuwde website waarbij de focus ligt op het inspireren, kennis delen en ontzorgen. Via 'shop-the-looks', Instagram en fotoshoots creëren we het volledige seizoen door nieuwe looks. Via de 'gazette' en een reeks 'tips &tricks' op de homepagina delen we kennis en inspiratie met onze klanten. In het drukke leven dat we allen leiden, willen we zoveel mogelijk ontzorgen. Zo wordt een winkelbezoek op afspraak door velen ontzettend geapprecieerd.
Modevondsten
Alweer dreigen de dozen boven ons hoofd uit te stijgen. We gaan op zoek naar een boeiende plek waar architectuur en mode kunnen samenkomen. Het antwoord op die vraag vinden we in het achterhuis dat aansluit op de bestaande winkel. Muren, vloeren en plafonds worden ontdaan van alle opsmuk. Wat overblijft is een stilleven waar pure materialen en structuren centraal staan. De nieuwe winkel is voor ons de ultieme ontmoetingsplaats met onze ambassadeurs. Hier is ruimte voor rust. Een kop koffie en een koekje stimuleren persoonlijk contact en daar halen we veel energie uit. Het vluchtige vervaagt en maakt plaats voor diepgang. Vanuit deze insteek stellen we ook collecties samen met schoenen, kledij én bijhorende accessoires. De invulling van het seizoensmode zoals we het kennen, maakt steeds meer plaats voor een focus op duurzame en tijdloze stukken.
Repops
In ons dagelijkse leven is vrijwel alles à la minute beschikbaar in schijnbaar onuitputtelijke hoeveelheden. Fantastisch toch? Maar schijn bedriegt. Onze lokale levensstijl heeft een belangrijke impact op het globale milieu. Deze bewustwording willen we integreren in het DNA van Anna Pops.
Op de snelheid waarmee kinderen groeien hebben we (gelukkig) geen vat. Maar het antwoord hierop schuilt niet in het massaal aankopen van kledingstukken die een grote impact hebben op het milieu door hun productie, transport en beperkte levensduur. Daarom werken we binnen ons #repops initiatief aan een plek voor kwalitatieve herwonnen kledij. Wij selecteren hierbij een reeks merken en stellen kwaliteitscriteria voorop waaraan de binnen te brengen kledingstukken moeten voldoen. Kledij wordt zo een investering, want een deel van de verkoopprijs vloeit terug naar de klant. Hierover binnenkort meer.
Een ander engagement? Zoveel mogelijk kennis vergaren over de milieu-impact van onze collecties en die kennis delen met onze klanten. Waar worden stukken vervaardigd? Wat is de ecologische voetafdruk van katoen? Zo willen we ervoor zorgen dat zowel wijzelf, als de klant bewuste keuzes maken, zonder hierbij een vermanend vingertje op te steken.